zondag 16 mei 2021

12. Muziek

Beste lezer/kijker,

Op zondag 2 mei 2021 waren wij al vroeg in Delft, bij het standbeeld van Hugo de Groot. Het was aanvankelijk de bedoeling om alleen dit hoofdstuk in Delft op te nemen, omdat het hoofdstuk gaat over Willem, die in Delft woont. En omdat Jennifer ook heel wat sporen in Delft had liggen. Daarom wilde ik niet dat deze bijzondere stad erbij in zou schieten. 

Maar toen we hier eenmaal zaten, toen dacht ik hé! Hoe mooie zou het zijn om ook de aankondiging en proloog van mijn boek bij het standbeeld van Hugo de Groot voor te lezen. Dit, aangezien het boek immers is opgedragen aan onze zoon Hugo. En ook omdat het een familienaam is. 

Hessel vond het helemaal ok. Ik was zo blij met deze verrassende wending. Het is zo passend! 

Even later zag ik een jongen, poserend voor een foto bij het standbeeld. Ja, zei de moeder. Hij gaat even op de foto met zijn naamgenoot. Want hij heet ook Hugo. Wow. Wat een verbondenheid door de naam Hugo! 

XE*

Geen opmerkingen:

Een reactie posten